Problem w powietrzu

Kto pyta nie błądzi.

Moderatorzy: jasiu, szymon.strus

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Problem w powietrzu

Post autor: Macieja » 16 sie 2012, 09:51

Witam
Mam pytanie. Latam na Up summit 2 . Ostatnio bedac kilkadziesiat metrow nad ziemia skrzydlo zaczelo mocno kolysac sie na boki, jak reagowac w takiej sytuacji???
Pozdrawiam
Maciek.

mgo
Student
Posty: 35
Rejestracja: 02 wrz 2011, 18:21
Glajt: Ozone Delta 2
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Problem w powietrzu

Post autor: mgo » 16 sie 2012, 13:01

sprzedaj tego glajta i kup EN-A albo DHV-1, to nie będzie się kołysać
--
mgo

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Re: Problem w powietrzu

Post autor: Macieja » 16 sie 2012, 14:04

Słuchaj nie pytam o dobor skrzydla, latalem na jedynce i na 1-2 a summita nie zamienil bym na zadne inne, chce latac a nie fotografowac ptaszki w powietrzu. Pytam co robic gdy skrzydlo ucieka solidnie na boki nie chodzi mi o jakies drobne turbulencje.
Pozdrawiam
Maciek.

mgo
Student
Posty: 35
Rejestracja: 02 wrz 2011, 18:21
Glajt: Ozone Delta 2
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Problem w powietrzu

Post autor: mgo » 16 sie 2012, 14:47

bez urazy :) Summit 2 to jest dość ostra dwójka, do tego stara konstrukcja. Ten glajt wymaga aktywnego sterowania, aby wytłumić kołysanie trzeba prawidłowo reagować na ruchy glajta. Niestety najsensowniejsza rada, jakiej można na tak zadane pytanie udzielić na forum, jest w moim poprzednim poście.
--
mgo

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Re: Problem w powietrzu

Post autor: Macieja » 16 sie 2012, 15:01

Luzz :D Moze jakos je okiełznam. To kolysanie mialem przy dosc silnym wietrze, troche mnie pospinało, odpuściłem sterowki i sie uspokoiło, ale nie wiem czy dobrze zareagowałem, i z tad takie pytanie. A tak z Ciekawosci , do czego prowadzi takie kolysanie??
Tak czy siak dzieki za rade ;)
POZDRAWIAM
Pozdrawiam
Maciek.

mgo
Student
Posty: 35
Rejestracja: 02 wrz 2011, 18:21
Glajt: Ozone Delta 2
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Problem w powietrzu

Post autor: mgo » 16 sie 2012, 15:13

jeśli latasz dużo na tym glajcie i wcześniej nigdy w ten sposób się nie zachowywał, może najzwyczajniej byłeś w złym miejscu w złym czasie. Ale może coś z glajtem jest nie tak (wiek zapewne ma słuszny), może trzeba było założyć klapy, może przyhamować, może odpuścić... może, może, sorry ale nie znając dokładnych okoliczności nic nie można sensownego napisać
--
mgo

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Re: Problem w powietrzu

Post autor: Macieja » 16 sie 2012, 15:23

2003 :roll: A gdybym zmieniał jestes w stanie zaproponowac cos dobrego podobnego??:) (to robi niesamowite zwroty i jest szybkie, latalem na 2 kolegi i jest znacznie mniej agresywne, poprostu wolniej reaguje)
Pozdrawiam
Maciek.

Awatar użytkownika
mani3kxc
Glajciarz którego nie składa na beli
Posty: 398
Rejestracja: 23 sty 2011, 19:20
Team: UFO Team
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Problem w powietrzu

Post autor: mani3kxc » 16 sie 2012, 18:07

Obecnie prawie każde nowe 1-2 dostarczy Ci lepszych wrażeń, a przynajmniej nie będziesz się musiał stresować...

Pierwsza odpowiedź mgo była chyba najlepsza, prosta i wyjaśniająca przyczynę niekontrolowanych wychyleń.
W moim przekonaniu glajty klasy DHV 2 (szczególnie w obecnej chwili) nie są dla kogoś kto zaczyna latać/jest początkującym.
Pozdrawiam,
Mariusz
paralotniarz.com.pl

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Re: Problem w powietrzu

Post autor: Macieja » 16 sie 2012, 18:41

No tyo nic tylko odkladac pieniądzory:)
Dzieki serdeczne:)
Pozdrawiam
Maciek.

mgo
Student
Posty: 35
Rejestracja: 02 wrz 2011, 18:21
Glajt: Ozone Delta 2
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Problem w powietrzu

Post autor: mgo » 16 sie 2012, 19:49

założę się, że każde nowszej konstrukcji "wysokie" 1-2 da Ci lepsze osiągi i zwrotność od starego UP. W ciemno mogę polecić takie które widziałem w akcji: Nova Mentor 2, Ozone Rush 3, AirCross U-fly, AirDesign Rise, pewnie jest jeszcze wiele innych.

Ile masz godzin wylatane na Summicie ? Ile godzin robisz na sezon ?
Nie traktuj broń Boże tych pytań jako złośliwości, ja kiedy zaczynałem po kilku miesiącach zlotów przesiadłem się na DHV-2 bo uznałem że 1-2 mnie ogranicza :D To było niespełna 10 lat temu, miałem szczęście, przetrwałem w jednym kawałku i latam dalej :)

pozdro
Maciek
--
mgo

ODPOWIEDZ