Strona 2 z 2

Re: BW na lotni

: 01 lut 2014, 20:43
autor: Robsono
Sory moja wina nie wiedziałem że to takie bydlę :) myślę że Marcin i samuraj dadzą radę :)

Re: BW na lotni

: 01 lut 2014, 21:22
autor: Marcin Kalamat
Muszę pomierzyc Hmm 6 m ,może się uda na dachu ,u nas lotnie latały że Śnieżnicy i Ciecienia bez problemu są też inne górki Cwilin i Szczebel ,wpisz na YouTube to zobaczysz jak się u nas lata ,lub wejdz w temat opisy i filmy z latania tam pełno moich i kolegów filmów,pozdrawiam.Jak będzie Warun to wywioze na górę Marcin.

Re: BW na lotni

: 01 lut 2014, 22:45
autor: luka
Filmiki oglądałem i miejscówki naprawdę super, ale póki co z moim doświadczeniem to zależy mi na dużym lądowisku, i bezpiecznym starcie, myślę że Skrzętla i Ciecień byłyby ok. Na tą pierwszą dam radę wjechać osobówką? Jak tylko będę miał czas i będzie warun to się pojawiam:)

Re: BW na lotni

: 01 lut 2014, 23:25
autor: Marcin Kalamat
Tak na Skrzętle wyjedziesz każdą osobówką,ale lądowiska dla lotni tam nie ma pod górą ,lotniarze lądowali pod CPN-em jakieś 2km od startowiska ,więc kierowce w razie zlotu musisz mieć ,reszta gór po 400m deniwelacji i więcej Szczebel 500 ,wyjazd tylko terenówką lub traktorem ,pod Ciecieniem dużo lądowisk ,pod Śnieżnicą również pod Szczeblem też bezproblemowo ,Ćwilin również sporo lądowisk a górki są, każda na jakiś kierunek generalnie mamy na wszystkie kierunki świata ,więc dasz sobie radę ,ale sam nie lataj ,jedz z chłopakami z BW wszystkiego się dowiesz ,pozdro.

Re: BW na lotni

: 14 mar 2014, 08:19
autor: PeterS
Hej,
jeśli chodzi o lotnię, to Stradomka jak najbardziej się nadaje.
Wykonałem tam kilka (szkolnych) ślizgów w kierunku na południe, z lądowaniem za drogą.
Gdy kierunek wiatru się zmienił na N, Leszek Wojtasiewicz (jeśli jesteś w temacie to pewnie kojarzysz) bezproblemowo wystartował na ten kierunek i całkiem sporo poesował przed lądowaniem za drogą.
Tak było w 2004r. - nie wiem jakie teraz tam są warunki do startu jeśli chodzi o drzewa i krzoki. Niech koledzy się wypowiedzą.

BTW- super sprawa - prędkość, przeciążenia w opadaniu, wznoszeniu i zakrętach, pozycja... latanie. Więcej nie napiszę, bo to forum paralotniarzy ;)
Niestety, zniechęciłem się po kursie podstawowym, ze zgl. na nieporęczność i masę klamota, konieczność czasochłonnego składania i rozkładania + miażdżącą cenę Mosquito.

Re: BW na lotni

: 05 wrz 2015, 12:08
autor: AndRand
PeterS pisze:BTW- super sprawa - prędkość, przeciążenia w opadaniu, wznoszeniu i zakrętach, pozycja... latanie. Więcej nie napiszę, bo to forum paralotniarzy
Niestety, zniechęciłem się po kursie podstawowym, ze zgl. na nieporęczność i masę klamota, konieczność czasochłonnego składania i rozkładania + miażdżącą cenę Mosquito.

Mam takie same odczucia.
Latanie super, pełne instynktowne sterowanie w dwóch płaszczyznach, no i ptasia pozycja z widokiem do przodu/w dół mimo, że mniej wygodna jest zarąbista.
Jednak logistyka rozwala - te 23kg to jest sama lotnia. Do tego uprząż (mam najlżejszą 2,5kg, zwykle 7kg), zapas (5kg) więc spokojnie się przekracza 30kg. Podejście 20min na pusto robi się w 45min, 1h to dla mnie pewnie max. A potem 1h rozkładania lotni (ja mam składaną na krótko - do 1,95m). Jako skiturowiec jestem najbardziej nastawiony nie na lot, a na walk(hike)&fly, nawet tylko ze zlotem.

W BW udało mi się zlecieć z przygodami (lotnia lockoutująca w turbulencjach) ze Śnieżnicy, myślę, że nadałby się Szczebel, na Ćwilinie może być trochę płasko przy starcie. Ciecień, Skrzętla (płaskie łąki przy rzece) i Podobin (łąka w kierunku na Mszanę) maja oddalone lądowiska niewidoczne ze startu więc przy niezłapaniu żagla trzeba zbadać czy będzie dolot.

btw. czy ktoś może polecić jakieś fajne szkolenie paralotniowe, najlepiej w weekendy - mazowsze, BW?